تزریق سلول های بنیادی سالم

۱۷ بازديد
تقریباً هر چهار دقیقه یک نفر در ایالات متحده به سرطان خون یا اختلالی مانند لوسمی، لنفوم، مولتیپل میلوما یا سندرم های میلودیسپلاستیک تشخیص داده می شود.
پیوند سلول های بنیادی - که سلول های بنیادی بیمار یا آسیب دیده در مغز استخوان بیمار را با سلول های سالم جایگزین می کند - معمولاً برای درمان انواع مختلف سرطان ها و اختلالات خون استفاده می شود و یکی از مهم ترین پیشرفت های پزشکی در 50 سال گذشته است.
برای افراد مبتلا به سرطان خون و اختلالات مهم است که از دو نوع اصلی پیوند سلول های بنیادی - اتولوگ و آلوژنیک - آگاه باشند و بدانند کدام نوع پیوند ممکن است برای آنها مناسب باشد.
هنگامی که مردم کلمات "پیوند سلول های بنیادی" را می شنوند، تمایل دارند به سازماندهی مغز استخوان محلی برای یافتن یک اهدا کننده مناسب فکر کنند، اگر یکی از بستگان همسان نباشد. با این حال، همه کسانی که می توانند از پیوند سلول های بنیادی بهره مند شوند، نیاز به اهداکننده ندارند.» کالج پزشکی ویسکانسین در واقع، اکثر پیوند سلول های بنیادی که در ایالات متحده انجام می شود، در بیمارانی انجام می شود که از سلول های بنیادی خودشان استفاده می کنند. ما می خواهیم دریافت کنندگان بالقوه را با حقایق مسلح کنیم تا در صورت نیاز به پیوند، بتوانند با پزشک خود گفتگوی آگاهانه داشته باشند.

اتولوگ در مقابل آلوژنیک
در حالی که هر دو نوع پیوند سلول های بنیادی شامل تزریق سلول های بنیادی سالم به بیمار است، نوع پیوند انتخابی به نوع سرطان خون، سلامت مغز خود بیمار، میزان آسیب مغز استخوان ناشی از درمان های قبلی شیمی درمانی و سلامت کلی بیمار
در پیوند اتولوگ، فرد سلول‌های بنیادی خود را دریافت می‌کند و معمولاً انجام می‌شود تا دوزهای بالاتری از شیمی‌درمانی برای درمان سرطان‌های خون مانند مولتیپل میلوما، لنفوم غیر هوچکین، بیماری هوچکین و آمیلوئیدوز انجام شود.
در پیوند آلوژنیک، فرد سلول‌های بنیادی سالم را از یک اهداکننده همسان دریافت می‌کند تا سلول‌های بنیادی خود را که در اثر بیماری‌هایی مانند سندرم‌های میلودیسپلاستیک آسیب دیده‌اند، جایگزین کند.

سلول های بنیادی چیست و پیوند سلول های بنیادی چیست؟
سلول های بنیادی مورد استفاده در درمان سرطان خون، سلول های بنیادی خون ساز یا خون ساز نامیده می شوند. آنها در مغز استخوان قرار دارند و به گلبول های قرمز، گلبول های سفید یا پلاکت ها بالغ می شوند که سپس به جریان خون مهاجرت می کنند. پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز، روشی است که سلول‌های گرفته شده از بیمار یا اهداکننده نزدیک را جمع‌آوری و ذخیره می‌کند. پس از آن، این سلول ها برای جایگزینی سلول های بنیادی آسیب دیده به دلیل بیماری یا درمان سرطان استفاده می شوند. در طول پیوند، سلول‌های بنیادی به جریان خون بیمار تزریق می‌شوند و متعاقباً به مغز استخوان بازمی‌گردند، جایی که بهبود می‌یابند و به بلوغ سلول‌های خونی سالم ادامه می‌دهند.
بیماران باید با پزشک خود صحبت کنند تا مشخص شود که آیا آنها کاندید پیوند سلول های بنیادی هستند یا خیر و تعیین کنند که کدام نوع پیوند ممکن است برای آنها مناسب باشد. بیماران و خانواده های آنها می توانند با مراجعه به www.bmtinfonet.org درباره این روش ها اطلاعات بیشتری کسب کنند.

پزشک یا داروساز

۱۷ بازديد
آیا شما یا کسی که می شناسید برای کاهش بیماری هایی مانند درد مزمن یا شاید برای درمان کلسترول یا فشار خون بالا دارویی مصرف می کنید؟ خوب، در حین درمان مشکل شما، دارو ممکن است عوارض جانبی نیز ایجاد کند که بسیاری از ما نمی خواهیم در مورد آن صحبت کنیم ... یبوست.

درست است، در حالی که داروی شما می تواند به طور موثری وضعیت شما را مدیریت کند، ممکن است گاهی اوقات باعث مسدود شدن روده شما شود.

یبوست واقعاً آنقدرها هم غیرعادی نیست، بنابراین لازم نیست از صحبت کردن در مورد آن با پزشک یا داروساز خود خجالت بکشید. به گفته جیم مورلی، داروساز ثبت شده، "بسیاری از مردم نمی دانند که نسخه آنها، و همچنین برخی از داروهای بدون نسخه (OTC) می تواند باعث یبوست شود.

لیست مقصران شامل محصولات خاصی از دسته‌های دارویی مانند مسکن‌ها، داروهای فشار خون بالا و داروهای کلسترول بالا است. یبوست گاه به گاه می تواند ناراحت کننده باشد، اما نباید شرم آور باشد که در مورد این وضعیت با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. مهم است که با پزشک خود در مورد عوارض جانبی که ممکن است در حین مصرف داروهای نسخه ای یا بدون نسخه تجربه کنید، صحبت کنید.

اگر دچار یبوست شدید، قرص Senokot-S را امتحان کنید. قرص Senokot-S حاوی یک ماده ملین گیاهی طبیعی، به علاوه یک نرم کننده مدفوع است که باعث تسکین ملایم و یک شبه یبوست های گاه به گاه می شود. لطفا قبل از استفاده برچسب کامل محصول را بخوانید.

متخصص مراقبت های بهداشتی

۱۵ بازديد
به گفته بنیاد ملی خواب، اگر در هنگام خوابیدن و خوابیدن در شب مشکل دارید، یا صبح با احساس شادابی از خواب بیدار می شوید، ممکن است از بی خوابی رنج ببرید.

تقریباً همه افراد هر چند وقت یکبار با خوابیدن مشکل دارند، اما برای بسیاری از آمریکایی ها، داشتن زمان سختی برای خوابیدن یا بیدار شدن در نیمه شب یک مشکل مهم است.

دکتر راسل روزنبرگ، رئیس بنیاد ملی خواب، متخصص خواب، متخصص خواب، برای کمک به برخی از سوالات در مورد بی خوابی پاسخ هایی ارائه می دهد:

بی خوابی چیست؟

همانطور که توسط آکادمی پزشکی خواب آمریکا تعریف شده است، بی خوابی شامل مشکل در به خواب رفتن، خواب ماندن، زود بیدار شدن، مشکل در به خواب رفتن یا کمبود خواب شاداب است.

آیا علائم بی خوابی برای همه یکسان است؟

بی خوابی ممکن است افراد را به شکل متفاوتی تحت تاثیر قرار دهد. برخی از بیدار شدن در نیمه شب و مشکل دوباره به خواب رفتن شکایت دارند، در حالی که برخی دیگر در ابتدا برای به خواب رفتن مشکل دارند.

چه کاری می توانم انجام دهم تا در شب به خواب بروم؟

یک تخت منظم و زمان بیداری ایجاد کنید. محیطی مناسب برای خواب ایجاد کنید که تاریک، ساکت و راحت باشد. قبل از اینکه به رختخواب بروید، شب ها زمانی را در نظر بگیرید که «پایین شود». انجام کار، تماشای تلویزیون و استفاده از کامپیوتر، چه نزدیک به زمان خواب و چه در اتاق خواب، می تواند مانع از خواب رفتن شما شود. از نمایش‌های خشونت‌آمیز و گزارش‌های خبری قبل از خواب اجتناب کنید زیرا ممکن است تحریک‌کننده باشند.

اگر نصف شب از خواب بیدار شوم، چه نکاتی وجود دارد که به من کمک می کند دوباره بخوابم؟

اگر نیمه شب از خواب بیدار می شوید و در رختخواب می مانید، به ساعت خیره نشوید. همچنین از تماشای تلویزیون، استفاده از رایانه یا تلفن همراه خودداری کنید، زیرا استفاده از این فناوری‌ها می‌تواند مغز شما را تحریک کرده و دوباره به خواب رفتن را سخت‌تر کند. از نوشیدن نوشیدنی های حاوی کافئین یا الکل خودداری کنید. مهمتر از همه، شما باید سعی کنید آرامش داشته باشید.

برای کمک به بی خوابی در طول روز چه کاری می توانم انجام دهم؟

عادات خوب در روز ممکن است به هر دو نوع بی خوابی کمک کند. روزنبرگ تاکید می کند: «به بیمارانم می گویم که بعد از ناهار از کافئین پرهیز کنند. همچنین، به طور منظم ورزش کنید، اما از ورزش های شدید نزدیک به زمان خواب اجتناب کنید و همیشه قبل از شروع هر برنامه ورزشی با پزشک خود مشورت کنید.

اگر این پیشنهادات کمکی نکرد، چه کار دیگری باید انجام دهم؟

اگر مشکل خواب دارید، باید با متخصص مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. او می تواند تعیین کند که آیا شما از بی خوابی رنج می برید یا خیر و آیا نیاز به درمان است.

تک تیرانداز نخبه

۱۴ بازديد
اگر فیلم "Black Hawk Down" را دیدید، از قبل می دانید چه اتفاقی برای سربازان در آن مأموریت افتاده است - برای دستگیری جنگ سالاران سومالیایی بد شده است. هجده نفر از آنها در آن روز در سال 1993 جان باختند و بیش از 70 نفر دیگر مجروح شدند.
یکی از مجروحان - نیروی دریایی آن زمان هاوارد واسدین - برای مدت طولانی پس از بازنشستگی آنقدر درد داشت که به دنبال کمک پزشکی بود که اکنون به طور فزاینده ای در ارتش در دسترس است.
واسدین، نویسنده کتاب پرفروش نیویورک تایمز با عنوان «تیم ششم SEAL: خاطرات یک تک تیرانداز نخبه نیروی دریایی SEAL»، می گوید: «پس از گلوله خوردن در نبرد موگادیشو، یکی از دوستان به من توصیه کرد که به یک متخصص کایروپراکتیک بروم. سه مرتبه بعد، تمام شب بدون درد گردن می‌خوابیدم و بدون لنگی راه می‌رفتم.»
آیا برای تغییر دقیق داستان او آماده اید؟ واسدین به قدری از مراقبت خود الهام گرفت که امروز خودش یک متخصص کایروپراکتیک است - و همچنین از حامیان مشتاق بنیاد پیشرفت کایروپراکتیک است.
او می‌گوید: «به یک متخصص کایروپراکتیک نیاز بود تا کیفیت زندگی‌ام را به من بازگرداند. "امروز، ماموریت من این است که اهمیت کایروپراکتیک را با مردم به اشتراک بگذارم، بنابراین بیماران بیشتری بتوانند مراقبت های مورد نیاز خود را دریافت کنند."

علت اصلی قطع عضو

۱۶ بازديد
معمولاً حکایت‌های هشداردهنده‌ای در مورد حملات قلبی به دلیل کلسترول بالا یا فشار خون بالا می‌شنوید، اما بیماری عروقی دیگری ممکن است پاهای شما را پنهان کند: ایسکمی بحرانی اندام (CLI).
CLI شدیدترین مرحله بیماری شریان محیطی (PAD) و علت اصلی قطع عضو در سراسر جهان است. PAD که تنها در ایالات متحده منجر به حداقل 160000 قطع عضو در هر سال می شود، زمانی اتفاق می افتد که رگ های خونی جریان خون را در اندام ها، اغلب در پاها، محدود می کنند.
اگر PAD درمان نشود، CLI ایجاد می‌شود و بافت‌های پا به معنای واقعی کلمه شروع به نفس کشیدن می‌کنند. گردش خون ضعیف باعث می‌شود بافت پا و پا از بین برود که منجر به قانقاریا، زخم‌هایی که التیام نمی‌یابند و پاها دائماً درد می‌کنند - یک حمله کامل پا که در نهایت از دست دادن اندام را تهدید می‌کند.
دکتر امیل مولر، مدیر پزشکی عروقی در سیستم بهداشتی دانشگاه پنسیلوانیا و سخنگوی می‌گوید: «اگر به PAD مبتلا هستید و در حین استراحت ناراحتی قابل توجهی در عضلات ساق دارید، در معرض خطر بیشتری قرار دارید و باید توسط پزشک معاینه شوید. برای بنیاد بیماری های عروقی
در اینجا چیزی است که باید در مورد CLI بدانید، مانند افرادی که در معرض خطر هستند و برای محافظت از خود چه کاری باید انجام دهید:
* فقط سیگار را ترک کنید. تا الان باید قدیمی به نظر برسد، اما تا زمانی که مردم به انجام آن ادامه دهند، به گفتن آن ادامه خواهیم داد. سیگار کشیدن نه تنها خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد، بلکه PAD و CLI را نیز افزایش می دهد.
* به وضعیت پاها و پاهای خود توجه کنید. آیا پاهای شما اغلب درد یا بی حسی دارند، به خصوص هنگامی که بالا رفته اند؟ آیا انگشتان پا کمی آبی هستند؟ علائم CLI همچنین شامل پوست براق و خشک و ضخیم شدن ناخن های پا است.
* CLI ارتباط نزدیکی با سن بالا (55 به بالا)، دیابت و بله، سیگار دارد. در حالی که این دسته‌ها بیشترین خطر را دارند، زنان سیگاری با خطر بیشتری روبرو هستند. پزشکان بر این باورند که زنانی که در حال حاضر رگ‌های خونی کوچک‌تری دارند، هنگام کشیدن سیگار و مصرف همزمان قرص‌های ضدبارداری، ترکیب خطرناکی ایجاد می‌کنند.

بیمارستان بستری

۲۲ بازديد
وقتی فصل آنفولانزا هر سال فرا می رسد، مهم است که مطمئن شوید که از شما محافظت می شود.
فصل آنفولانزا غیرقابل پیش بینی است و می تواند شدید باشد. به طور متوسط ​​5 تا 20 درصد از جمعیت ایالات متحده سالانه به آنفولانزا مبتلا می شوند و بیش از 200000 نفر از این افراد به دلیل عوارض در بیمارستان بستری می شوند. آنفولانزا می تواند به ویژه برای کودکان جدی باشد. هر سال به طور متوسط ​​20000 کودک زیر پنج سال به دلیل عوارض آنفولانزا در بیمارستان بستری می شوند. کودکان دو تا 17 ساله دو برابر بزرگسالان در معرض ابتلا به آنفولانزا هستند.
این گونه مشکلات ناشی از آنفولانزا می تواند زندگی یک خانواده را تحت تأثیر قرار دهد، اما اقداماتی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از آنفولانزا انجام دهید. از طریق کمپین «منتظر واکسیناسیون نباشید»، اسطوره فوتبال و مادر براندی چستین خانواده‌ها را تشویق می‌کند تا این چهار نکته را در ذهن داشته باشند:
* سالانه واکسن آنفولانزا دریافت کنید. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) توصیه می کند که همه افراد شش ماهه و بالاتر باید هر سال واکسن آنفولانزا را دریافت کنند، زیرا این بهترین راه برای کمک به پیشگیری از آنفولانزا است.
* منتظر نباش هر سال، مهم است که خود و خانواده‌تان را به محض اینکه واکسن در جامعه شما در دسترس است، واکسینه کنید، که می‌تواند تا اوایل ماه اوت باشد.
* گزینه های خود را بشناسید مهم است که به یاد داشته باشید واکسن آنفولانزا به دو شکل - واکسن یا اسپری بینی وجود دارد. در مورد اینکه کدام نوع برای شما و اعضای خانواده واجد شرایط شما مناسب است، با پزشک خود صحبت کنید.
* عادات بهداشتی خوب را تمرین کنید. انجام اقدامات پیشگیرانه روزمره، مانند دوری از افراد بیمار و شستن دست ها، به کاهش انتشار میکروب ها کمک می کند. اگر به آنفولانزا مبتلا هستید، از محل کار یا مدرسه در خانه بمانید تا از سرایت آنفولانزا به دیگران جلوگیری کنید.
به گفته آنات فینگولد، متخصص پیشرو آنفولانزا و رئیس بخش بیماری‌های عفونی کودکان در بیمارستان منطقه‌ای کودکان در بیمارستان دانشگاه کوپر در کامدن، ویروس‌های آنفولانزا دائما در حال تغییر هستند و سویه‌هایی که از فصلی به فصل دیگر در گردش هستند ممکن است متفاوت باشد. ، نیوجرسی. به همین دلیل، واکسن‌های آنفولانزا از فصلی به فصل دیگر به‌روزرسانی می‌شوند، به همین دلیل CDC توصیه می‌کند هر سال واکسینه شوند.»
علاوه بر این، محافظت ایمنی فرد در برابر واکسیناسیون با گذشت زمان کاهش می‌یابد، بنابراین واکسیناسیون سالانه به ارائه حفاظت بهینه کمک می‌کند.

مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس

۱۷ بازديد
در حالی که ورزشکاران حرفه ای در روز بازی با حریفان خود روبرو می شوند، همه در زندگی روزمره خود با ناملایمات روبرو می شوند.
فقط از دکتر جک لیولین، روانشناس و نویسنده برجسته ورزشی بپرسید، که در ژانویه 2004 اخباری دریافت کرد که دیدگاه او را برای همیشه تغییر می داد: تشخیص داده شد که او مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس عود کننده-فرودکننده (RRMS)، شایع ترین شکل ام اس است.
دکتر Llewellyn حرفه خود را بر پایه کمک به ورزشکاران حرفه ای برای غلبه بر ناملایمات با استفاده از موانع زندگی برای رسیدن به موفقیت بنا نهاد - اگر اخیراً سرفصل های ورزشی را دنبال کرده اید، می دانید که چقدر انرژی می تواند بگیرد - و ناگهان متوجه شد که همان تکنیک ها را برای رسیدن به موفقیت به کار می گیرد. خودش از طریق چالش زندگی با ام اس.
نویسنده کتاب تازه منتشر شده «گل را از آب بیرون کن» می گوید: «هیچ تضمینی در زندگی وجود ندارد، اما نگرش مثبت احتمال موفقیت را در کنار شما نگه می دارد». "هفته ای که من تشخیص داده شدم، هفته سختی بود. با این حال، من با دکترم کار کردم تا فوراً تحت درمان قرار بگیرم، و توانستم زندگی ای را که دوست دارم در هشت سال پس از آن حفظ کنم."
من همیشه به بازیکنانم می‌گویم: «همه در زندگی‌شان با سختی‌هایی مواجه می‌شوند.» آنچه که شما می‌توانید کنترل کنید، زمان لازم برای غلبه بر آن با یادگیری نحوه تمرکز بر دارایی‌هایتان است، نه بدهی‌هایتان.»
کتاب دکتر لیولین به تشریح استراتژی‌هایی می‌پردازد که به هر کسی کمک می‌کند تا از سختی‌ها بهبود یابد و هر روز بهترین زندگی خود را داشته باشد. از جمله نکات او:
* دارایی ها و بدهی های خود را ارزیابی کنید. از خود بپرسید: "چه چیزی شما را به اندازه کافی قوی می کند تا بر چالش های زندگی غلبه کنید؟"
* هر روز به چیزی مثبت دست یابید. دستاوردهای خود - کوچک و بزرگ - را بررسی کنید و ذهن خود را با چیزهایی پر کنید که مثبت و تایید کننده هستند.
* اطراف خود را با تیمی از افرادی که متعهد به کمک به شما هستند احاطه کنید. شما به یک سیستم پشتیبانی نیاز دارید که هم متعهد به سلامت شما و هم شما باشد.
* از استرس به عنوان انگیزه استفاده کنید. راهی بیابید که انرژی حاصل از چیزهایی را که به شما فشار می آورند به روشی سازنده استفاده کنید.
* یک محیط مثبت ایجاد کنید. یک انتخاب آگاهانه انجام دهید
هر روز با یک ذهنیت مطمئن زندگی کنید

جراح عروق

۱۹ بازديد
دکتر استیون لیرز، یکی از اعضای انجمن جراحی عروق، گفت: "در عرض 48 ساعت پس از ترک سیگار، مزایای سلامتی شروع می شود." "فشار خون کاهش می یابد. ضربان نبض کاهش می یابد. دمای بدن دست و پا افزایش می یابد. سطح مونوکسید کربن در خون به حالت عادی باز می گردد. احتمال حمله قلبی کاهش می یابد. پایانه های عصبی دوباره رشد می کنند. افزایش توانایی چشایی و بویایی وجود دارد.»
دکتر لیرز مدافع سیگار نکشیدن است. تحقیقات سیگار کشیدن را با سرطان، بیماری های عروقی، سکته مغزی و بیماری های ریوی مرتبط دانسته اند.
دکتر لیرز گفت: «به‌عنوان یک جراح عروق، آسیب‌های وارد شده به رگ‌ها و شریان‌ها را در اثر مصرف تنباکو دیده‌ام. نیکوتین قلب را تسریع می کند و باعث می شود بدن چربی و کلسترول را در خون آزاد کند. همه اینها به بیماری عروقی مربوط می شود.»
علاوه بر این، سیگار باعث تسریع سخت شدن و باریک شدن رگ ها می شود. افراد سیگاری دو تا چهار برابر بیشتر در معرض لخته شدن خون هستند.
طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) سالانه نزدیک به 6 میلیون نفر بر اثر مصرف دخانیات جان خود را از دست می دهند. از این تعداد، بیش از 600000 نفر بر اثر دود سیگار جان خود را از دست می دهند.
در ایالات متحده، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) در سال 2011 گزارش "مصرف دخانیات: هدف قرار دادن قاتل اصلی ملت" نشان می دهد که سیگار منجر به 443000 مرگ زودرس سالانه ناشی از مصرف دخانیات یا قرار گرفتن در معرض دود سیگار می شود. به طور متوسط، افراد سیگاری 13 تا 14 سال زودتر از افراد غیر سیگاری می میرند.
دکتر لیرز گفت: «نیکوتین موجود در سیگار باعث افزایش فشار خون و انقباض شریان ها می شود.
باریک شدن شریان ها می تواند منجر به موارد زیر شود:
* لخته شدن خون
* حملات قلبی (شریان کرونر تنگ)
* سکته مغزی (تنگی عروق مغز یا گردن)
* بیماری شریان محیطی (PAD) منجر به قانقاریا و قطع عضو (شریان باریک پا)
* اختلال نعوظ برای مردان 30 و 40 ساله (تنگی شریان آلت تناسلی).
دکتر لیرز می گوید: «سیگاری ها بیشتر از افراد غیر سیگاری به آنوریسم (بالون شدن شریان به دلیل ضعف در دیواره رگ خونی) مبتلا می شوند.

دانشکده بهداشت عمومی

۱۹ بازديد
دیگر نمی توانید آن را به گردن پدر و مادرتان بیندازید.
یک مطالعه جدید توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد نشان می دهد که ژن های شما در مورد عوامل رفتاری و سبک زندگی در مورد ابتلا به دیابت نوع 2 "در جایگاه دوم قرار می گیرند" و این؟ کجا نگران مردان هستند؟ وزنه زدن فقط به مدت 30 دقیقه در روز، پنج بار در هفته، می تواند خطر ابتلا را تا 34 درصد کاهش دهد. هنگامی که وزنه ها با تمرینات هوازی ترکیب می شوند، این میزان را به 59 درصد افزایش دهید.
زنان نیز می توانند از شیوه زندگی سالم تری بهره مند شوند. داده های جداگانه نشان می دهد که 90 درصد از دیابت نوع 2 در زنان را می توان به مواردی مانند اضافه وزن، سیگار کشیدن و مصرف الکل نسبت داد.
جرارد دبلیو کلم از بنیاد پیشرفت کایروپراکتیک دی سی می گوید: واضح است که این یک بیماری قابل پیشگیری است و متأسفانه حدود 6 میلیون از بیش از 24 میلیون دیابتی آمریکایی حتی نمی دانند که به آن مبتلا هستند. جدای از درمان هر درد و درد ناشی از آن همه ورزش

گیجی

۱۷ بازديد
تصور کنید که با مادرتان در حال خرید هستید و او ناگهان دچار سکسکه، تنگی نفس یا تپش قلب می شود. حتی ممکن است متوجه درد ناگهانی صورت و اندام، حالت تهوع، درد قفسه سینه یا ضعف عمومی شوید.
ممکنه سکته باشه؟ شما فکر می کنید که برخی از این علائم با علائم رایج سکته مغزی مطابقت ندارند، اما ممکن است ندانید که زنان می توانند علائم متفاوتی نسبت به مردان نشان دهند. با توجه به انجمن سکته مغزی آمریکا، پنج علامت هشدار دهنده برای مردان و زنان می تواند شامل موارد زیر باشد:
* بی حسی یا ضعف صورت، بازو یا پا - به خصوص در یک طرف بدن
* گیجی، مشکل در صحبت کردن یا درک
* مشکل در بینایی در یک یا هر دو چشم
* مشکل در راه رفتن، سرگیجه، از دست دادن تعادل یا هماهنگی
* سردرد شدید بدون علت شناخته شده
با این حال، برخی از شایع ترین شکایات در میان زنان بدون هیچ یک از پنج علامت هشدار دهنده می تواند از دست دادن هوشیاری یا غش، مشکل در تنفس، درد، حالت تهوع، میگرن و تشنج باشد.
طبق گفته دکتر Eva M. Rzucidlo، جراح عروق و رئیس کمیته رهبری زنان در انجمن جراحی عروق، افراد ممکن است علائم هشدار دهنده سکته مغزی متفاوتی به نام حمله ایسکمیک گذرا را تجربه کنند که از چند دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. . TIA می تواند مشابه سایر علائم سکته مغزی باشد، اما معمولاً در عرض 24 ساعت ناپدید می شود.
شصت درصد افرادی که دچار سکته مغزی می شوند زن هستند. اگر متوجه شدید کسی که علائم سکته مغزی دارد با 911 تماس بگیرید. اگر در عرض سه ساعت پس از اولین علائم استفاده شود، می توان بیماران را با یک داروی لخته شکن درمان کرد. پاسخ سریع شما ممکن است به یکی از بیش از 100000 زن زیر 65 سال هر سال که دچار سکته مغزی می شوند کمک کند و ناتوانی طولانی مدت احتمالی را کاهش دهد.
از جراح عروق خود بپرسید که آیا از یک غربالگری عروقی غیرتهاجمی بهره مند می شوید که ممکن است مشکلات جریان خون یا انسداد شریان های شما را شناسایی کند. اطمینان حاصل کنید که فشار خون، کلسترول و اعداد دیابت تحت کنترل هستند. فعال باشید، رژیم غذایی سالم داشته باشید، الکل را محدود کنید، مراقب وزن خود باشید و سیگار نکشید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سلامت عروق خود