گیجی

بند کفش

گیجی

۱۹ بازديد
تصور کنید که با مادرتان در حال خرید هستید و او ناگهان دچار سکسکه، تنگی نفس یا تپش قلب می شود. حتی ممکن است متوجه درد ناگهانی صورت و اندام، حالت تهوع، درد قفسه سینه یا ضعف عمومی شوید.
ممکنه سکته باشه؟ شما فکر می کنید که برخی از این علائم با علائم رایج سکته مغزی مطابقت ندارند، اما ممکن است ندانید که زنان می توانند علائم متفاوتی نسبت به مردان نشان دهند. با توجه به انجمن سکته مغزی آمریکا، پنج علامت هشدار دهنده برای مردان و زنان می تواند شامل موارد زیر باشد:
* بی حسی یا ضعف صورت، بازو یا پا - به خصوص در یک طرف بدن
* گیجی، مشکل در صحبت کردن یا درک
* مشکل در بینایی در یک یا هر دو چشم
* مشکل در راه رفتن، سرگیجه، از دست دادن تعادل یا هماهنگی
* سردرد شدید بدون علت شناخته شده
با این حال، برخی از شایع ترین شکایات در میان زنان بدون هیچ یک از پنج علامت هشدار دهنده می تواند از دست دادن هوشیاری یا غش، مشکل در تنفس، درد، حالت تهوع، میگرن و تشنج باشد.
طبق گفته دکتر Eva M. Rzucidlo، جراح عروق و رئیس کمیته رهبری زنان در انجمن جراحی عروق، افراد ممکن است علائم هشدار دهنده سکته مغزی متفاوتی به نام حمله ایسکمیک گذرا را تجربه کنند که از چند دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. . TIA می تواند مشابه سایر علائم سکته مغزی باشد، اما معمولاً در عرض 24 ساعت ناپدید می شود.
شصت درصد افرادی که دچار سکته مغزی می شوند زن هستند. اگر متوجه شدید کسی که علائم سکته مغزی دارد با 911 تماس بگیرید. اگر در عرض سه ساعت پس از اولین علائم استفاده شود، می توان بیماران را با یک داروی لخته شکن درمان کرد. پاسخ سریع شما ممکن است به یکی از بیش از 100000 زن زیر 65 سال هر سال که دچار سکته مغزی می شوند کمک کند و ناتوانی طولانی مدت احتمالی را کاهش دهد.
از جراح عروق خود بپرسید که آیا از یک غربالگری عروقی غیرتهاجمی بهره مند می شوید که ممکن است مشکلات جریان خون یا انسداد شریان های شما را شناسایی کند. اطمینان حاصل کنید که فشار خون، کلسترول و اعداد دیابت تحت کنترل هستند. فعال باشید، رژیم غذایی سالم داشته باشید، الکل را محدود کنید، مراقب وزن خود باشید و سیگار نکشید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سلامت عروق خود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.