علت اصلی قطع عضو

۱۸ بازديد
معمولاً حکایت‌های هشداردهنده‌ای در مورد حملات قلبی به دلیل کلسترول بالا یا فشار خون بالا می‌شنوید، اما بیماری عروقی دیگری ممکن است پاهای شما را پنهان کند: ایسکمی بحرانی اندام (CLI).
CLI شدیدترین مرحله بیماری شریان محیطی (PAD) و علت اصلی قطع عضو در سراسر جهان است. PAD که تنها در ایالات متحده منجر به حداقل 160000 قطع عضو در هر سال می شود، زمانی اتفاق می افتد که رگ های خونی جریان خون را در اندام ها، اغلب در پاها، محدود می کنند.
اگر PAD درمان نشود، CLI ایجاد می‌شود و بافت‌های پا به معنای واقعی کلمه شروع به نفس کشیدن می‌کنند. گردش خون ضعیف باعث می‌شود بافت پا و پا از بین برود که منجر به قانقاریا، زخم‌هایی که التیام نمی‌یابند و پاها دائماً درد می‌کنند - یک حمله کامل پا که در نهایت از دست دادن اندام را تهدید می‌کند.
دکتر امیل مولر، مدیر پزشکی عروقی در سیستم بهداشتی دانشگاه پنسیلوانیا و سخنگوی می‌گوید: «اگر به PAD مبتلا هستید و در حین استراحت ناراحتی قابل توجهی در عضلات ساق دارید، در معرض خطر بیشتری قرار دارید و باید توسط پزشک معاینه شوید. برای بنیاد بیماری های عروقی
در اینجا چیزی است که باید در مورد CLI بدانید، مانند افرادی که در معرض خطر هستند و برای محافظت از خود چه کاری باید انجام دهید:
* فقط سیگار را ترک کنید. تا الان باید قدیمی به نظر برسد، اما تا زمانی که مردم به انجام آن ادامه دهند، به گفتن آن ادامه خواهیم داد. سیگار کشیدن نه تنها خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد، بلکه PAD و CLI را نیز افزایش می دهد.
* به وضعیت پاها و پاهای خود توجه کنید. آیا پاهای شما اغلب درد یا بی حسی دارند، به خصوص هنگامی که بالا رفته اند؟ آیا انگشتان پا کمی آبی هستند؟ علائم CLI همچنین شامل پوست براق و خشک و ضخیم شدن ناخن های پا است.
* CLI ارتباط نزدیکی با سن بالا (55 به بالا)، دیابت و بله، سیگار دارد. در حالی که این دسته‌ها بیشترین خطر را دارند، زنان سیگاری با خطر بیشتری روبرو هستند. پزشکان بر این باورند که زنانی که در حال حاضر رگ‌های خونی کوچک‌تری دارند، هنگام کشیدن سیگار و مصرف همزمان قرص‌های ضدبارداری، ترکیب خطرناکی ایجاد می‌کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.