جراح عروق

بند کفش

جراح عروق

۲۱ بازديد
دکتر استیون لیرز، یکی از اعضای انجمن جراحی عروق، گفت: "در عرض 48 ساعت پس از ترک سیگار، مزایای سلامتی شروع می شود." "فشار خون کاهش می یابد. ضربان نبض کاهش می یابد. دمای بدن دست و پا افزایش می یابد. سطح مونوکسید کربن در خون به حالت عادی باز می گردد. احتمال حمله قلبی کاهش می یابد. پایانه های عصبی دوباره رشد می کنند. افزایش توانایی چشایی و بویایی وجود دارد.»
دکتر لیرز مدافع سیگار نکشیدن است. تحقیقات سیگار کشیدن را با سرطان، بیماری های عروقی، سکته مغزی و بیماری های ریوی مرتبط دانسته اند.
دکتر لیرز گفت: «به‌عنوان یک جراح عروق، آسیب‌های وارد شده به رگ‌ها و شریان‌ها را در اثر مصرف تنباکو دیده‌ام. نیکوتین قلب را تسریع می کند و باعث می شود بدن چربی و کلسترول را در خون آزاد کند. همه اینها به بیماری عروقی مربوط می شود.»
علاوه بر این، سیگار باعث تسریع سخت شدن و باریک شدن رگ ها می شود. افراد سیگاری دو تا چهار برابر بیشتر در معرض لخته شدن خون هستند.
طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) سالانه نزدیک به 6 میلیون نفر بر اثر مصرف دخانیات جان خود را از دست می دهند. از این تعداد، بیش از 600000 نفر بر اثر دود سیگار جان خود را از دست می دهند.
در ایالات متحده، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) در سال 2011 گزارش "مصرف دخانیات: هدف قرار دادن قاتل اصلی ملت" نشان می دهد که سیگار منجر به 443000 مرگ زودرس سالانه ناشی از مصرف دخانیات یا قرار گرفتن در معرض دود سیگار می شود. به طور متوسط، افراد سیگاری 13 تا 14 سال زودتر از افراد غیر سیگاری می میرند.
دکتر لیرز گفت: «نیکوتین موجود در سیگار باعث افزایش فشار خون و انقباض شریان ها می شود.
باریک شدن شریان ها می تواند منجر به موارد زیر شود:
* لخته شدن خون
* حملات قلبی (شریان کرونر تنگ)
* سکته مغزی (تنگی عروق مغز یا گردن)
* بیماری شریان محیطی (PAD) منجر به قانقاریا و قطع عضو (شریان باریک پا)
* اختلال نعوظ برای مردان 30 و 40 ساله (تنگی شریان آلت تناسلی).
دکتر لیرز می گوید: «سیگاری ها بیشتر از افراد غیر سیگاری به آنوریسم (بالون شدن شریان به دلیل ضعف در دیواره رگ خونی) مبتلا می شوند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.