متخصص مراقبت های بهداشتی

۱۷ بازديد
به گفته بنیاد ملی خواب، اگر در هنگام خوابیدن و خوابیدن در شب مشکل دارید، یا صبح با احساس شادابی از خواب بیدار می شوید، ممکن است از بی خوابی رنج ببرید.

تقریباً همه افراد هر چند وقت یکبار با خوابیدن مشکل دارند، اما برای بسیاری از آمریکایی ها، داشتن زمان سختی برای خوابیدن یا بیدار شدن در نیمه شب یک مشکل مهم است.

دکتر راسل روزنبرگ، رئیس بنیاد ملی خواب، متخصص خواب، متخصص خواب، برای کمک به برخی از سوالات در مورد بی خوابی پاسخ هایی ارائه می دهد:

بی خوابی چیست؟

همانطور که توسط آکادمی پزشکی خواب آمریکا تعریف شده است، بی خوابی شامل مشکل در به خواب رفتن، خواب ماندن، زود بیدار شدن، مشکل در به خواب رفتن یا کمبود خواب شاداب است.

آیا علائم بی خوابی برای همه یکسان است؟

بی خوابی ممکن است افراد را به شکل متفاوتی تحت تاثیر قرار دهد. برخی از بیدار شدن در نیمه شب و مشکل دوباره به خواب رفتن شکایت دارند، در حالی که برخی دیگر در ابتدا برای به خواب رفتن مشکل دارند.

چه کاری می توانم انجام دهم تا در شب به خواب بروم؟

یک تخت منظم و زمان بیداری ایجاد کنید. محیطی مناسب برای خواب ایجاد کنید که تاریک، ساکت و راحت باشد. قبل از اینکه به رختخواب بروید، شب ها زمانی را در نظر بگیرید که «پایین شود». انجام کار، تماشای تلویزیون و استفاده از کامپیوتر، چه نزدیک به زمان خواب و چه در اتاق خواب، می تواند مانع از خواب رفتن شما شود. از نمایش‌های خشونت‌آمیز و گزارش‌های خبری قبل از خواب اجتناب کنید زیرا ممکن است تحریک‌کننده باشند.

اگر نصف شب از خواب بیدار شوم، چه نکاتی وجود دارد که به من کمک می کند دوباره بخوابم؟

اگر نیمه شب از خواب بیدار می شوید و در رختخواب می مانید، به ساعت خیره نشوید. همچنین از تماشای تلویزیون، استفاده از رایانه یا تلفن همراه خودداری کنید، زیرا استفاده از این فناوری‌ها می‌تواند مغز شما را تحریک کرده و دوباره به خواب رفتن را سخت‌تر کند. از نوشیدن نوشیدنی های حاوی کافئین یا الکل خودداری کنید. مهمتر از همه، شما باید سعی کنید آرامش داشته باشید.

برای کمک به بی خوابی در طول روز چه کاری می توانم انجام دهم؟

عادات خوب در روز ممکن است به هر دو نوع بی خوابی کمک کند. روزنبرگ تاکید می کند: «به بیمارانم می گویم که بعد از ناهار از کافئین پرهیز کنند. همچنین، به طور منظم ورزش کنید، اما از ورزش های شدید نزدیک به زمان خواب اجتناب کنید و همیشه قبل از شروع هر برنامه ورزشی با پزشک خود مشورت کنید.

اگر این پیشنهادات کمکی نکرد، چه کار دیگری باید انجام دهم؟

اگر مشکل خواب دارید، باید با متخصص مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. او می تواند تعیین کند که آیا شما از بی خوابی رنج می برید یا خیر و آیا نیاز به درمان است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.